25 Ekim 2014 Cumartesi

Yatmadan Önce Yapmamanız Gereken 7 Şey

Yatmadan Önce Yapmamanız Gereken 7 Şey


İyi bir gece uykusunun gücü tartışılmaz. Yeterince dinlenmenin pozitif etkilerini her açıdan görebilirsiniz. Ama bazılarımız için iyi bir uyku kolay olmayabilir. Uyku ile ilgili ne yapmamız gerektiğine dair bir sürü tavsiye duyuyoruz. Peki ya, yapmamamız gerekenler? Yatmadan önce yaptığınızda iyi bir uyku almanızı engelleyecek aktiviteler:

1. Egzersiz

Egzersiz sağlığınız için çok önemli bir aktivite ve daha kaliteli bir uyku almanıza da yardımcı olur. Ama problem yatmadan önce yapılan egzersizin vücut sıcaklığını yükselterek, uykuya dalmayı güçleştirmesi. O yüzden ter atmak için günün erken saatleri doğru seçim.

2. Televizyon İzlemek, İnternette Gezinmek

Araştırmalar televizyon ve bilgisayara bakmanın vücudun uykuya dalma yeteneğini sekteye uğrattığını gösteriyor. Peki suçlu kim? Parlak ışıklar saçan ekran, uyku hormonu olan melatonin salgısını azaltıyor. Böylece vücut uyku haline geçmekte zorlanıyor. O yüzden yatmadan bir saat kadar önce televizyon ve bilgisayarlarınızı kapatın.

3. Sıcak Bir Duş Almak

Egzersiz gibi, sıcak duşlar da uykuya dalmanızı kolaylaştırabilir. Ama problem yatma zamanına çok yakın duş aldığınızda gerçekleşiyor. Vücudun sıcak olması, bunun sonucunda terlemeye başlaması uykuya dalmayı zorlaştırabilir. Yatağa yatmadan önce vücudunuzun soğumasını bekleyin.

4. Çok Fazla Sıvı Tüketmek

Kafein ve alkol iyi bir gece dinlenmesini bozabilir. Ama yatmadan bir-iki saat önce çok fazla sıvı tüketmek de, gece tuvalet için uyanmanıza neden olabilir. Yatağa susuz da gitmemelisiniz ama gecenin bir yarısı uyanmak istemiyorsanız fazla sıvı da almayın.

5. Çalışmak

İş veya okul için olsun, kesinlikle sabaha kadar bekleyebilir. Çünkü çalışmak vücudunuzu uyararak, ihtiyacınız olmayan strese sebep olur. Eğer uykuya dalmak niyetindeyseniz, muhtemelen tam tersini istiyorsunuz.

6. Sürükleyici Hikayeler Okumak

Bunu birçoğumuz yapıyor. Gerçekten ilginç bir hikaye okuyorusunuz ve kendinize şunu söylüyorsunuz: “şu bölümü de bitireyim”. Sonra bir bakmışsınız, gece 2 olmuş. Evet, yatmadan önce ilginç bir kitap okumak pek de iyi bir fikir değil.

7. Ciddi Tartışmalara Girmek

Şu sözü muhtemelen duymuşsunuzdur: “yatağa kızgın girmeyin.” Görünen o ki, bu söz tamamiyle doğru. Araştırmalar bir tartışmadan veya sizi kızdıran bir olaydan sonra yatağa girdiğinizde, bunların etkilerinin siz uyanana dek sürdüğünü gösteriyor. O yüzden ya yartışmalarınızı sabaha bırakın, ya da onları çözmeye çalışın.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder