Aradığınızı Bulacaksınız...

İncil (Müjde)-Pavlus`tan TİMOTEOS`A İKİNCİ MEKTUP

Pavlus`tan TİMOTEOS`A İKİNCİ MEKTUP
BÖLÜM 1
1-2 Mesih İsa`daki yaşam vaadi uyarınca Tanrı`nın isteğiyle Mesih İsa`nın elçisi atanan ben Pavlus`tan sevgili oğlum Timoteos`a selam! Baba Tanrı`dan ve Rabbimiz Mesih İsa`dan sana lütuf, merhamet ve esenlik olsun.
Müjde`ye Bağlılık Çağrısı
3 Durmadan, gece gündüz dualarımda seni anarak atalarım gibi temiz vicdanla kulluk ettiğim Tanrı`ya şükrediyorum.
4 Gözyaşlarını anımsıyor, sevinçle dolmak için seni görmeyi özlemle bekliyorum.
5 Sendeki içten imanı anımsıyorum. Önce büyükannen Lois`in ve annen Evniki`nin sahip olduğu imana şimdi senin de sahip olduğuna eminim.
6 Bu nedenle, ellerimi senin üzerine koymamla Tanrı`nın sana verdiği armağanı alevlendirmen gerektiğini hatırlatıyorum.
7 Çünkü Tanrı bize korkaklık ruhu değil, güç, sevgi ve özdenetim ruhu vermiştir.
8 Bunun için Rabbimiz`e tanıklık etmekten de O`nun uğruna tutuklu bulunan benden de utanma. Tanrı`nın gücüyle Müjde uğruna benimle birlikte sıkıntıya göğüs ger.
9-10 Tanrı bizi yaptıklarımıza göre değil, kendi amacına ve lütfuna göre kurtarıp kutsal bir yaşama çağırdı. Bu lütuf bize zamanın başlangıcından önce Mesih İsa`da bağışlanmış, şimdi de O`nun gelişiyle açığa çıkarılmıştır. Kurtarıcımız Mesih İsa ölümü etkisiz kılmış, yaşamı ve ölümsüzlüğü Müjde aracılığıyla ışığa çıkarmıştır.
11 Ben Müjde`nin habercisi, elçisi ve öğretmeni atandım.
12 Bu acıları çekmemin nedeni de budur. Ama bundan utanmıyorum. Çünkü kime inandığımı biliyorum. O`nun bana emanet ettiğini o güne dek koruyacak güçte olduğuna eminim.
13 Benden işitmiş olduğun doğru sözleri örnek alarak imanla ve Mesih İsa`da olan sevgiyle bunlara bağlı kal.
14 Sana emanet edilen iyi öğretileri içimizde yaşayan Kutsal Ruh aracılığıyla koru.
15 Biliyorsun, Asya İli`ndekilerin* hepsi beni terk edip gittiler. Figelos`la Hermogenis de bunlardandır.
16 Rab, Onisiforos`un ev halkına merhamet etsin. Çünkü o çok kez içimi ferahlattı ve zincire vurulmuş olmamdan utanmadı.
17 Tersine, Roma`ya geldiğinde beni gayretle arayıp buldu.
18 O gün Rab`den merhamet bulmasını dilerim. Efes`te onun bana ne kadar hizmet ettiğini sen de çok iyi bilirsin.
Share on Google Plus

About İbrahim Can Gezer

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder