9 Ekim 2014 Perşembe

Harry Potter - J.K.Rowling; Bir Kitap Üzerine...

Harry Potter - J.K.Rowling; Bir Kitap Üzerine...



Ah benim çocukluk serim... Kim bu seriyi okumadı ki? Bu kitap serisini okumanızı öneriyorum. Yazarın çok iyi şekilde kaleme aldığı 7 kitabı. Tabi çalıntı olduğunu iddia edenlerde yok değil. Neyse bu konulara girmeden bir röportajına göz atalım.

J.K.Rowling'e bazı sorular yöneltmişler:

Fikirlerinizi nereden alıyorsunuz ?

Keşke bunu bilebilseydim. Bazı zamanlar sihir gibi aniden geliyorlar, bazen ise bir şeyin nasıl olacağına karar verebilmem için oturup bir hafta düşünmem gerekiyor. Harry Potter fikrinin nasıl doğduğunu bile tam olarak bilmiyorum. Sadece bir gün Manchester ? Londra arasında trenle seyahat ederken fikir aniden kafamda belirdi. Sonraki dört saatimi Hogwart'ın nasıl bir yer olabileceğini düşleyerek geçirdim. Hayatımın en ilginç tren yolculuğu idi. Trenden indiğimde, kitapta yer alan karakterlerin çoğunu yaratmıştım bile.

Kitaptaki karakterlerin gerçek hayatta tanıdığınız insanlarla benzerlikleri var mı ? 

Zor bir soru. Cevabım hem evet, hem de hayır. Örneğin Hermione Granger'ın o yaşlardaki kendi halime fazlasıyla benzediğini itiraf etmek zorundayım. Ron ise benim en eski arkadaşlarımdan birine benziyor. Profesör Snape için ise eski hocalarımdan birinden esinlendim. Ama hangisi olduğunu söyleyemem ?

Tüm bu isimleri nereden buluyorsunuz ? 

Değişik alanlardan gelme ilginç isimleri kullanıyorum. Örneğin eski İngiliz dilinde Hedwig yaban arısı anlamına geliyor. Hedwig ise Ortaçağda ?aziz? anlamında kullanılan bir kelime. Bazen sokak isimlerini soyad olarak kullandığım bile oldu. Malfoy ve Quidditch gibi bazı kelimeleri ise kendim uydurdum.


Ne zamandır yazıyorsunuz ? 

Nerdeyse tüm hayatım boyunca ! Harry Potter'ı yaratmadan önce yazdığım iki roman var. Fakat doğrusu, iyi olduklarını düşünmediğim için onları yayımlattırmak için herhangi bir girişimde bulunmadım.

Harry Potter kitapları devam edecek mi ? 

O meşhur tren yolculuğum da bile bunun bir seri olacağını biliyordum. Amacım, Harry'nin Hogwart'tan mezun olana kadar ki hayatını anlatmak (yedi yıl). Yani son kitapta Harry, büyücüler dünyasına katılmaya ve Dursley'leri terk etmeye hazır bir halde olacak.

Serinin bu kadar başarılı olacağını tahmin ediyor muydunuz ? 

Asla. Sadece gençken (ve aslında halen) okumaktan hoşlandığım kitapların tarzında birşeyler yazmak istedim. Bu kadar insanın seriyi sevmesini bırakın, ilk kitabın yayımlandıktan sonra hemen unutulacağını düşünüyordum.

Bizlere sonraki kitaplar hakkında ipucu verecek misiniz ? 

Çok fazla birşey açıklamak istemiyorum. Söylecebileceğim tek şey kitapların biraz daha ?karanlık? bir çizgiye doğru kayacağı. Harry büyüdükçe sorunları artacak. Seri fazla korkutucu olursa eğer, şimdiden özür dilerim.

En beğendiğiniz yazarlar ? 

Tüm zamanların en sevdiğim yazarı Jane Austen. Daha gençken ise Paul Gallico’nun Manxmouse'unu, CS Lewis'in Narnia serisini ve Noel Streatfield'i severdim.

Filmi izlerken neler düşündünüz, kafanızdan neler geçti ? 

Filmi izlememe bir hafta kala çok heyecanlıydım. İzleme tarihim yaklaştıkça bu heyecan korkuya dönüştü. Film başlarken bir kabus yaşıyor gibiydim, çünkü bundan sonra belirleyeceğim hatalar veya dile getireceğim eksiklikler artık düzeltilemezdi. Fakat film bittiğinde çok mutluydum.

Sayısız yazar kitaplarına dayandırılarak çevrilen filmleri sevmez ? 

Filmin yönetmeni Chris Columbus bana iki konuda söz verdi. Tüm oyuncular İngiliz olacaktı ve mümkün olduğu kadar kitaba sadık kalacaktı. Her iki sözünü de yerine getirdi. Ayrıca filmde Harry, Ron ve Hermoine'yi canlandırasn üç çocukta muhteşemdi.

Bazı oyunculara canlandırdıkları karakterlerin geçmişini ayrıntılı şekilde anlatmışsınız ? 

Bu konularda çok fazla konuşmayı sevmiyorum ama evet söylediğiniz doğru. Örneğin Hagrid'i canlandıran Robbie Coltrane'de bunu uyguladım. O da bu ek bilgileri ustalıkla kullandı. Alan Rickman'la da canlandırdığı karakter Snape hakkında konuştuk.

Quidditch yıllar boyu hayal gücünüzde yaşayan bir olaydı. Filmde bu sahneleri görünce nasıl tepki verdiniz ? 

Bayıldım. Quidditch maçına gerçekten bayıldım.. Tam görünmesini istediğim gibi görünüyor. Yıllar önce bana Quidditch'in neye benzediğini sordular, bende sert ve korkutucu olduğunu söylemiştim. Bunu beyazperdeye nasıl taşıyacaklarını kestiremiyordum ama filmde o kadar gerçek görünüyor ki ? Filmin ilk yarısı boyunca bu sahneyi bekledim ve umduğumun çok üzerinde olduğunu gördüm.

Kitabın hayranları filmi beğenecek mi ? 

Filmi sevmelerini çok istiyorum. Bence aradıklarını bu filmde bulacaklar. Kitabın tüm önemli unsurları filme taşınmış durumda. Hikayeme bağlı kalınmış ve özüne sadık kalınmış. Oyuncular olağanüstü. Bilhassa Hagrid, McGonagall ve Snape'I oynayanlar. Ayrıca benim kişisel favorim olan bir dağ trollumuz var. Kitabı sevenlerin bu filmi de sevmesini çok istiyorum.


Kaynak: Stories from the Web ve Newsround
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder