Aradığınızı Bulacaksınız...

Endorfin Seviyesini Artırmanın Doğal Yolları

Endorfin Seviyesini Artırmanın Doğal Yolları
Mutluluk hormonu olarak bilinen nörotransmiterlerden biri de endorfindir. Endorfinler beyninizdeki kimyasal mesaj taşıyıcılarıdır. Hisleriniz ve ruh hâlinizden sorumludurlar. Stres, korku ve acı gibi uyarılara cevap verirler.
Sentetik bir uyuşturucu olan morfin gibi, endorfin de acıyı dindirir. Bu mesaj taşıyıcı uyuşturucular gibi mutluluk hissi verir. Sağlığınızı düşünüyorsanız, sentetik uyuşturuculardan uzak durmalısınız. İhtiyacınız olan tek şey, endorfini doğal yollarla artırmanın yollarını öğrenmek.

Endorfini Anlamak

Endorfin genelde hazla ilişkilendirilse de, endorfinin birincil tetikleyicileri stres ve acıdır. Hipotalamus olarak bilinen beyin bölgesi cinsel fonksiyonlar, nefes alma, açlık ve duygular gibi birçok fonksiyondan sorumludur. Hipotalamus duygu durumları ile yakından ilişkili limbik sistemin bir parçasıdır. Eğer endorfin bu bölgeye erişirse, haz ve mutluluk hissi ortaya çıkar. Bununla birlikte, çok fazla endorfin salgısı öfkeye, çok nadir olmakla birlikte obsesif-kompulsif bozukluğa sebep olur. Uyarı verdiğiniz tepki beynin salgıladığı endorfine bağlıdır.

Endorfini Artırmanın Doğal Yolları

Acı
İster sıkı bir yumruk yemiş olun ya da bir çocuk doğurun, endorfin kurtarıcı olarak gelir. Acı nörotransmiterlerin salgılanmasının yaygın bir nedenidir. Amaçları hissettiğiniz acının algısını değiştirmektir. Doğum sırasında kadınlar bunu hissetmiyor gibi görünse de, bu kimyasal mesaj taşıyıcıları olmadan acı çok daha artardı. En güzel tarafı da endorfinden dilediğinizce yararlanırken, bunun kötü bir bağımlılığa dönüşmemesi.
Cinsel İlişki
Cinsel ilişki endorfinin diğer doğal bir kaynağıdır. Başlangıçtan bitişe kadar, cinsel aktivite bu nörotransmiterlerin salgılanmasında önemli bir rol oynar. Devam eden fiziksel temas sürecin bir parçası olsa da, asıl bağlantı orgazmda yatar. Sadece endorfin salgılanmaz, oksitosin hormonu da salgılanır. İkisi birlikte öfori (yoğun şekilde mutluluk ve iyi hissetme hali) aşamasına ulaştırır.
Egzersiz
Egzersizin endorfin salgısını artırdığı birçok araştırmayla kanıtlanmıştır. Maraton koşucularının yarışın sonlarına doğru hissettikleri öfori hâli de buna delil olarak sunulmaktadır. Özellikle yürümek, koşmak, yüzmek gibi aeorobik egzersizler endorfin düzeyini yükseltmektedir.
Yiyecekler
Bazı yiyecekler endorfini de beraberinde getirir. Yediklerinizin parçalanmasıyla vücudunuz endorfin salgılamaya başlar. Endorfin düzeyini yüksek tutmak istiyorsanız, B ve C vitaminleri ile demir ve çinkoyu bol olmasına dikkat edin. Öforik yiyeceklerden bazıları: çilek, dondurma, üzüm, makarna, muz ve çikolatadır. Eğer baharatları şekere tercih ederseniz, kırmızı biber işinize yarayabilir. Çünkü vücudunuz biberin sebep olduğu yanma hissini tatmin etmek için endorfin salgılamaya başlayacaktır.
Share on Google Plus

About İbrahim Can Gezer

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder