Aradığınızı Bulacaksınız...

Vücut Sağlığı En faydalı 60 besin ve faydaları


Vücut Sağlığı 

En faydalı 60 besin ve faydaları


besinlerrr
Kahvaltınızı asla ihmal etmeyiniz .
Araştırmalar, kahvaltı etmeyenlerin, günün ileriki saatlerinde daha çok kalori aldıklarını kanıtlıyor.
Yiyeceklerinizi yavaş ciğneyin.
Az az ama sık yiyin.
Toplam kalori küçük öğünlerle alınır. Gün boyu enerji gereksinimi fazla olduğundan, daha çok enerji sağlayan besin maddelerini günün erken saatlerinde alınması gereklidir
Rafine şekerden uzak durun.
Lifli yiyecekler bol yer verin.
Günde en az 10 – 12 bardak su için.
Günde en az 2,5- 3 litre su içmeyi alışkanlık haline getiriniz. Sabah kalktığınızda ilk yapmanız gereken görevlerinizin başında iki bardak su içmek olmalıdır.
Yemeklerden yarım saat önce su içiniz, yemek esnasında ve yemekten hemen sonra su içmeyiniz. Yemekten en erken yarım saat sonra su içmeniz önemlidir.
Su olarak asıl burada belirtilmesi gereken ve söz konusu olan sıvıdır. Buna dahil olanlar ise; su- ayran- soda-taze meyve ve sebze sularıdır. Suni tatlandırılmış limonata ve nektar suları pek sağlıklı değildir.
Öğünlerinizi düzenleyin ve düzenine özen gösterin.
Kahvaltı ya da öğle yemeğini yiyecek vaktiniz bile olmadı. Belki o öğünün yememiş olmanın kilo verme çabalarınıza katkıda bulunacağını düşünebilirsiniz. Öğün atladığımızda, kan şekeri seviyesi düşer. Bu da, tatlı besinlere olan ihtiyacı artırır. Bunun anlamı da, günün ileriki saatlerinde canınızın tatlı çekmesi demektir. Eğer kaçırdığınız öğünü yeseydiniz, yiyeceğiniz tatlıdan çok daha az bir kalori alacaktınız
Akşam yemekleriniz hafif olsun. Gece boyu vücudun kendisini tamir ettiği bir dönemdir, akşam saatlerinde daha az besin alarak sindirim sisteminde dinlenmesini ve kendini onarması için zaman vermelidir
* Yatmadan önce kesinlikle bir şeyler yemeyin.
* Daima harcadığınız kalorinin yediğinizden fazla olmasına dikkat edin.
* Gıdaları fazla pişirmeyin.
* Haftada bir kez tartılın.
Aç kalmak:
Yeterli ve gerekli gıda maddelerini almadan uygulanan yöntemler, vücuttaki kas kütlesinin azalmasına sebep olurken, yağ kitlesinde bir değişim görülmez. Kaslar vücudun yağ yakan fabrikaları olduğuna göre, yağ yakmak için kas kitlemizi kaybetmememiz gerekmektedir.
Karbonhidratsız beslenme:
Karbonhidratlar, suyu vücutta tuttuğu için, şişman insanların yememesi gerekir. Önemli olan kilo kaybı değil yağ kaybı olduğuna göre, karbonhidratsız vücudun yağ yakmayacağı bilinmelidir. Vücudun sağlıklı olarak yağ yakabilmesi için egzersizin ve doğru beslenme gerekir. Eğer kilo sorunlarınız oluyor ise ve bunlardan kurtulmak istiyorsanız, herşeyden önce beslenme rejiminizin yanlış olduğunu ve mutlaka sağlıklı bir beslenme rejimine geçmeniz gerektiğini düşünmelisiniz. Size bu konuda diyet ve beslenme uzmanları yardım edeceklerdir. Rejim süresi sonrasında eski sağlıksız beslenme rejiminize döndüğünüzde kısa zamanda kaybettiğiniz kilolar geri gelecektir
Sağlıklı bir beslenme, sağlıklı besinlerin doğru miktarlarda alınması ile sağlanır.
ELMAPektin, Bioflanovoid, C vitaminiKolesterol düzeyini düşürüyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
ENGİNARCynarin, bol miktarda B ve C vitaminiKan şekerini düzenliyor. C vitamini kalbi güçlendiriyor.
AVOKADODoymamış yağ asidiKalp ve kan dolaşımı için birebir. Kansere karşı koruyucu
MUZPotasyum, B6 vitamini, Serotonin, MagnezyumRahatlatıyor ve uyumaya yardımcı oluyor.
FASULYEDemir, Kalsiyum, B ve C vitamini, ProteinKan ve hücre yapımına yardımcı oluyor.
BROKOLİMagnezyum, A ve C vitamini, PotasyumKansere karşı koruyor, kasları güçlendiriyor.
ESMER BUĞDAYLysin, LezithinBeyni ve sinirleri besliyor, öğrenmeyi güçlendiriyor.
MANTARSodyum, Potasyum, Kalsiyum, MagnezyumKasları güçlendiriyor, saç ve tırnakları besliyor.
ACI MARULYaşamsal önem taşıyan maddeler, Eser element, Potasyum, FosforYağ metabolizması nı düzenliyor, felç riskine karşı koruyor.
BEZELYEBitkisel protein, MagnezyumKolesterol düzeyini düşürüyor, bğırsak kanser riskni azaltıyor.
ÇİLEKC vitamini, Kalsiyum, PotasyumBağışıklık sistemini güçlendiriyor, metabolizmayı harekete geçiriyor.
REZENEC vitamini, Uçucu yağlar, Demir, Potasyum, KalsiyumÖksürüğü önlüyor, vücuda oksijen alımını artırıyor.
KÜMES HAYVANLARIProtein, Potasyum, Magnezyum, B vitamini, ÇinkoBaş ağrısı sorununa karşı etkili, stresten arındırıyor.
GREYFURTFolikasit, C vitaminiKan basıncını azaltır, kan yapımını artırır.
YULAFKarbonhidrat, Demir, Magnezyum, B vitaminiEnerji sağlıyor, kas kramplarını önlüyor, idrar söktürüyor.
KUŞBURNULikopen, C ve E vitamini, DemirSoğuk algınlığı ve gribe karşı önleyici etkiye sahip.
RİNGA BALIĞIOmega3 yağ asidi, Sodyum, PotasyumDamar sertliğini ve yüksek tansiyonu önlüyor.
AHUDUDUC vitamini, Potasyum, Kalsiyum, Demir, FolikasitVirüs ve bakterilere karşı koruyor, tümör oluşumuna engel oluyor.
MÜRVERPotasyum, B1 vitamini, C vitaminiTerleten ve öksürüğü azaltan etkiye sahip. Kabızlığa iyi geliyor.
YOĞURTKalsiyum, Riboflavin, B12 vitaminiBağırsak kanserine karşı bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
FRENK ÜZÜMÜC vitamini, Niasin, KalsiyumSinir ve bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlıyor.
PEYNİRProtein, Sodyum, Potasyum, KalsiyumKemikleri güçlendiriyor, sinirleri koruyor.
HAVUÇA vitamini, SelenyumSperm üretimini sağlıyor, vücudu enfeksiyonlara karşı koruyor.
PATATESMieraller, C vitamini, Bitkisel Protein, PotasyumKansere karşı koruyucu, vücudu toksinlerden arındırıyor.
KEFİRAsit laktik, Asit laktik bakterileriBağırsak enfeksiyonuna, kabızlığa ve gaza iyi geliyor.
KİVİC vitamini, Karotionid, FlavonoidZayıflatıyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
SARIMSAKQuercetin, Ajoene ve AllisinKansere karşı bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
SOM BALIĞIOmega3 yağ asidi ve D vitaminiKemikleri güçlendiriyor, meme kanseri riskini azaltıyor.
PIRASAAllisin, Çinko, Manganez, SelenyumKan basıncını düşürüyor, kalbi ve damarları güçlendiriyor.
MERCİMEKÇinko ve AminoasitYorgunluğu gideriyor, strese karşı etkili
MISIRÇinko, Magnezyum ve B vitaminiStresle savaşıyor, bağırsak kanserini önlüyor.
USKUMRUOmega3 yağ asidi, D, B6-B12 vitaminleri ve İyotKan basıncını düşürüyor, moral yükselten etkiye sahip
MANGOA ve B vitamini, ÇinkoCinsel enerjiyi yükseltiyor,orgazm yeteneğini artırıyor.
DENİZ BİTKİLERİOmega3 yağ asidi, Pantothenik asitKolesterol düzeyini düşürüyor, kalp krizi riskini azaltıyor.
SİYAH TURPC vitamini, Kalsiyum, Potasyum, DemirBağışıklık sistemini ve kan dolaşımını güçlendiriyor.
KAVUNMahnezyum, Potasyum ve KalsiyumVücuttaki su düzeyini ayarlıyor, idrar oluşumunu artırıyor.
SÜTKalsiyum, D, A ve B2 vitaminleriKemik oluşumunu teşvik ediyor, bağırsak kanserine karşı koruyor.
PEYNİR SUYUSodyum, Potasyum, Kalsiyum, Laktik asit bakterileriSindirim sistemi şikayetleri ve mide yanmasına karşı iyi geliyor.
CEVİZ, FISTIK, FINDIKB ve E vitamini, Çinko, DemirSakinleştiriyor, uyumayı sağlıyor, stresi azaltıyor.
ZEYTİNYAĞIDoymamış yağ asidi, E vitaminiKötü huylu kolesterol düzeyini düşürüyor, hücreleri koruyor
PORTAKALB ve C vitamini, Potasyum, Kalsiyum, SelenyumVücuttaki fazla suyun atılmasını sağlıyor.
PAPATYAKarotinoid, Enzimler, C vitaminiKalp hastalıklarını önlüyor, stresi azaltıyor
YEŞİL-KIRMIZI BİBERCapsaicin, A ve C vitamini, ÇinkoBaş ağrısı ve migrene karşı koruyucu etkiye sahip
ERİKPotasyum, Demir, B vitaminiVücuttaki fazla suyun atılmasını sağlıyor, enerji veriyor.
KIRILMAMIŞ PİRİNÇProtein, Potasyum, Kalsiyum, MagnezyumMide anması ve gaza karşı etkili. Vücuttaki fazla suyu atıyor.
RAVENTMagnezyum, Manganez, Kalsiyum, B vitaminiSağlıklı kemiklerin oluşumuna katkıda bulunuyor.
DANA ETİDemir, Protein ve PotasyumSoğuk algınlığı, öksürük ve gribe karşı iyileştirci etkiye sahip.
LAHANA TURŞUSULaktik asit bakterileri ve B12 vitaminiTümör oluşumunu önlüyor.
KEREVİZPotasyum, Sodyum, Kalsiyum, MagnezyumKabızlık, mide ve bağırsak sorunlarına karşı etkili.
SHIITAKE MANTARILentinan, D vitaminiBağışıklık sistemini güçlendiriyor, kanser oluşumunu engelliyor.
SOYAYağ, E vitamini ve ProteinE vitamini hücreleri koruyor, kanser riskini azaltıyor.
ISPANAKA vitamini, Folik asit, Magnezyum, E vitamini, ManganezSinirleri güçlendiriyor. Özellikle hamilelikte tavsiye ediliyor.
TOFUProtein, Potasyum, Kalsiyum, MagnezyumMetabolizmayı uyarıyor. Kemik yoğunluğu için önemli.
DOMATESLikopen, Folikasit, TyrosinLikopen kansere karşı koruyor, folikasit hücre yapımını uyarıyor.
TON BALIĞIOmega3 yağ asidi, D vitamini, Potasyum, İyotKolesterol düzeyini düşürüyor, sinir hücrelerini koruyor.
KABA ÖĞÜTÜLMÜŞ ÇAVDARMagnezyum, Karbonhidrat, B vitaminiEnerji sağlıyor, stresi azaltıyor.
KABA ÖĞÜTÜLMÜŞ BUĞDAYB vitamini, Demir ve MagnezyumBacak kaslarındaki krampları yok ediyor. Uyku süresini azaltıyor.
KIRMIZI ÜZÜMPhyto-östrojen, Potasyum, KalsiyumYüksek tansiyona karşı iyi geliyor, trombozları önlüyor
BEYAZ-KIRMIZI LAHANAC vitamini, az oranda B vitamini, KalsiyumBağışıklık sistemini güçlendiriyor, stres semptomlarıyla savaşıyor.
LİMONC vitamini ve GlucarateBağışıklık sistemini güçlendiriyor, mide kanserini önlüyor.
Share on Google Plus

About İbrahim Can Gezer

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder